Förvirrad om utomlandsstudier

03 sep 2012
Fråga:
Hejsan! Sedan ett tag tillbaka har jag varit intresserad och kollat runt lite på utbildningar utomlands (speciellt i storbrittanien). Som jag ganska tidigt märkte så var det inte så lätt som jag hade trott, det var som att gå vilse i en djungel. Jag går sista året på gymnasiet och har INGEN aning om vad jag vill hitta på efter studenten. Jag har tittat på en utbildning som EF (education frist) håller i. Den är i Oxford och heter Advanced diploma, internationall affairs, är det någon som har någon erfarenhet av detta eller liknande? eller kan rekomendera något annat? Jättetacksam för svar!

Svar:

04 sep 2012
Hej Ta kontakt dirket med skolan för att ställa dina frågor.Du kan också ta kontakt med en förmedling som har liknande utbildningar. Då får du mer information om utbildningen och hjälp med allt det praktiska.Du hittar länkar till olika förmedlingar på AllaStudiers hemsidan under studera utomlands.När det gäller Advanced Diploma så finns ingen svenska motsvarighet så det kan vara svårt för t ex en arbetsgivare att veta vad det står för och vad och hur mycket du läst. Hälsningar Chris