Kurser i mode/textil utomlands

Skulle vilja veta om man kan läsa någon enstaka kurs i textil i ex. London?
Petra 2007-07-13 00:30

Kommentarer:

Bernt Ortner, SYV 2007-08-14
jag vill rekommendera att du kontaktar Textilhögskolan i Borås t. ex. studievägledare Carina Bommelin Kauppi
Tel växel: 033-435 40 00

De har, åtminstone tidigare, haft en bra förteckning över textilutbildningar utomlands. Kommer jag på något mera återkommer jag.
jag vill rekommendera att du kontaktar Textilhögskolan i Borås t. ex. studievägledare Carina Bommelin Kauppi

De har, åtminstone tidigare, haft en bra förteckning över textilutbildningar utomlands. Kommer jag på något mera återkommer jag.

det bästa sättet att få fram uppgifter är att du googlar men jag skall ge dig ett tips: gå in på
www.faschion.arts.ac.uk, dvs London School of Faschion.

På denna skola har  t. ex. Stella mc Cartney gått.
Om du googlar så kan du i princip få fram hur många skolor som helst. Pröva även SYOguiden.
REkommenderar att du går ut på www.syoguiden.com
och går ut på studier utomlands, klicka på textil så får du fram en massa skolor och länkar. Det går i stort sett att få fram hur många skolor som helst. Det dräller av dem t. ex. i USA

Det vanligaste är i regel att studerande har en grundutbildning i Sverige och sedan läser en masterutbildning inom faschion i utlandet, men du kan även hitta massor med mindre kurser inom området om du använder dig av länkarna.

Skriv kommentar: