Studera utomlands

Hej!

Jag skulle gärna vilja plugga utomlands i 1 år. Jag går i 8:an nu, nästa år vill jag plugga i Storbrittanien och sedan återvända till Sverige för gymnasiet? Kommer jag att få gå om nian i Sverige och ligga ett år efter? När tar jag Nationella Proven då? Vill gärna ha så mycket info som möjligt.

Mycket tacksam för svar!

Emma 2013-06-06 15:21

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2013-06-09

Hej
Om du går på svenska skolan behöver du inte läsa om åk 9.Om du ska bo utomland smed dina föräldrar kan du läsa på distans via Sofia distans. Du hittar mer information om detta på Skolverkets hemsida www.skolverket.se
Hälsningar Chris

Emma 2013-06-09
HejOm du går på svenska skolan behöver du inte läsa om åk 9.Om du ska bo utomland smed dina föräldrar kan du läsa på distans via Sofia distans. Du hittar mer information om detta på Skolverkets hemsida www.skolverket.seHälsningar Chris

Hej Chris!
Men om man inte vill studera via Sofia Distans utan vill gå på en vanlig engelsk skola och följa Englands kursplan osv? 

Emma 2013-06-09

Hej Chris! Men om man inte vill studera via Sofia Distans utan vill gå på en vanlig engelsk skola och följa Englands kursplan osv? 

Daniel Eliasson 2013-09-17

Hei! Jag heter Daniel Eliasson.Jag studerar på musikgimnasium i Rysland.Nu börga jag musikhögskols l Ukraina.Vilket stöd kan får jag från Sverige.                                           Helsningar Daniel Eliasson.

Skriv kommentar:

Taggar: studera utomlands