USA STUDIER (OMÖJLIGT)

Hej! Jah några USA frågor. Jag ska nämligen studera ett kandidatprogram i Jönköping i höst. Jag har alltid velat studera i Usa och undrar om jag skulle välja att studera ett Master eller bachelor program i USA skulle då de kolla enbart på gymnasiebetyg eller funkar det förhoppningsvis med bra betyg från en högskola? Jag vet att det inte finns några konkreta svar men en liten vink skulle hjälpa väldigt mycket.
Sarah Berg 2007-07-14 00:30

Kommentarer:

Sussi 2007-07-14
Du kan kunna åka iväg och studera en del av din utbildning utomlands (t ex USA) genom högskolan. Kolla med din institution om vad som gäller för dig och din utbildning. Åker du på det sättet, brukar bra betyg på högskola vara det som krävs.
Metrak 2007-07-17
En bachelor eller master lär du tänka på dina behov och möjligheter. En bachelor är 3 år och där med dyrare (levnads- o. avgiftskostnader), dock är det ett smartare val om du vill göra en karriär i USA.

""En master kan du sattsa samma summa pengar på en dyrare och """"bättre"""" utbildning/skola, att rekomendera om du vill stanna i Svergie. Många arbetsgivare föredrar en svensk (grund-) utbildning förre en utländsk. En utländsk Master blir då ett bra bonus till din sv. grundutbildning. Däremot kan det vara aningen svårt att bli antagen till en """"bra"""" master med en svensk utbildning (från okänt univ.), därmed ett sämre alternativ om du ska göra en karriär utomlands.""

Skriv kommentar: