Någon som vill ställa upp på intervju?

04 feb 2014
Fråga:
Hej! Jag håller på med ett gymnasiearbete där jag skriver om utlandsstudier. Jag skulle gärna vilja göra lite intervjuer, där jag skulle kunna jämföra svaren med den fakta jag hittat. Finns det någon/några som skulle vilja ställa upp på en intervju?   Jag söker både de som har studerat utomlands, studerar utomlands nu eller funderar på att studera utomlands. Tveka inte att skriva här! Jag skulle vara väldigt tacksam om någon vill hjälpa till! Det är bara några få frågor, egentligen bara lite allmänt om hur det är/varför man har valt det.. etc //Felicia

Svar:

05 feb 2014
Hej Felicia,   jeg jobber med at indmelde elever til vores internationella lærarhøgskola i Danmark "Det Nødvendige Seminarium". Her har vi 100 studerende fra 20 olika lænder i Europa. Du kunne tage kontakt med en af dem: Farid Medjahed: medjahed.farid@gmail.com Han sparer ihob penge til sin uddannelse og arbejder for tiden i Promotion kontoret. Her er en oversigt over uddannelsen: 36-månader “Kandidatgrad i Pedagogik” på lärarhögskolan, The Necessary Teacher Training College i Danmark. Det är en annan slags skola – programmet innehåller bland annat en 4 månaders studieresa i egna bussar genom Europa och nordafrika/Sahara öknen, en 6 månaders arbetsperiod med kulturell och politisk aktivism i en europeisk storstad, 3 månaders “gör det du tycker är mest passande att göra” period, intjäning av pengar till utbildningen, eksamen, samt 8 månaders praktik på olika slags skolor. www.dns-tvind.dk Du kan läsa mer om oss på www.one-world-volunteer.net Många hälsningar från Puk B. Kachimanga, One World Center, Lindersvold, Danmark