Copenhagen Business School

14 jan 2015
Fråga:
Hej. Jag är intresserad av att söka till Copenhagen Business School International Business program nu till hösten 2015 och undrar därför nu följande: 1. Hur ser de på upplästa betyg? är det bara negativt men de tar ändå emot dem eller bryr de sig inte överhuvudtaget om dem. Jag har nämligen betyget B i Matte 3 som slutbetyg, men läst upp Matte 1 och 2 till betyget B. 2. Gjorde IELTS och fick poängen 6,5 men har betyget D i Engelska 6 och 7, och lästa engelska 5 till betyget C. Hur tror ni de ser på detta? spelar inte mina engelska betyg någon roll då eftersom jag fick 6,5 (det som krävs) på IELTS eller vad anser ni? 3. Ska ha me rekommendationsbrev från ex. rektor eller arbetsgivare? och isf hur många? eller räcker det med en "Emplyer's Declaration"?

Svar:

27 jan 2015
Hej 1.I Danmark ränknar man inte med upplästa betyg. Endast kurser som krävs för behörighet 2. Det räknar inte med IELTS utan det är dina grundbetyg som räknas 3. Övriga meriter räknas med i kvot 2 men där är det bara ett fåtal som tas in. Där är det niog andra erfarnheter som t ex arbetslivserfarnehet eller annat man gjort efter gymnasiet hälsningar Chris