Funderingar kring distansutbildning & utbildningsval.

22 jan 2016
Fråga:
Hej! Jag bor i Göteborg och tar studenten denna sommaren, läser samhällsbeteende programmet. Dock så är jag med intresserad och inriktad åt turism/service/event programmet, och tycker att det låter så mycket mer intressant och är klart för mig att det är vad jag vill studera vidare med efter gymnasiet för att jobba inom ett ämne/område som man träffar på nytt folk, dessutom är jag en person som gillar att resa, som är alltid glad & positiv, älskar att lära mig nya språk (vilket jag i redan i nuläget kan många språk så som: engelska, svenska, portugisiska, spanska och franska) vilket är en positiv del i det hela, och kanske ger mig en större chans med fler öppna dörrar inom den arbetsvärlden. Dock skulle jag vilja plugga i distans. I distans, med turism/service/event programmet(vilket jag har behörighet till med mina betyg), och mina planer är just att göra det Portugal. Men hur kommer jag tillväga? kan jag studera den utbilningen i högskolenivå i distans? vart skall jag vända mig(i göteborg)? Vilka ämnen läser man? får jag något CSN? Hur många år är just den kursen? Tacksam för svar!  

Svar:

24 jan 2016
Hej
Menar du att du ska bo i Portugal och läsa på distans via en svensk skola?