Live-in caregiver Canada

29 aug 2007
Fråga:
Hej! Jag heter Sari Marken och jag kommer att vara utbildad Förskollärare i juni -08, därefter vill jag gärna åka till Kanada och arbeta som au pair. Min fråga gäller vad det är som krävs för att få söka Live-in Caregiver Program. Är den praktik vi har gjort på Förskollärarutbildningen 140p tillräckligt lång för att räknas som 6 månaders praktik? Jag läser på Umeå Universitet. Tacksam för svar. Mvh Sari Marken

Svar:

30 aug 2007
Jag hittade en text kring Live- in Caregiver där man får säga att de uttrycker önskade kvalifikationer. Annars är väl det här en lämplig fråga för studievägledaren på din utbildning/institution eller för en vägledare på AF utland. As a nanny, au pair, full-time child babysitter or, to use the official title, a Live-in caregiver in Canada, you are protected by provincial employment standards. The program is designed to promote a safe, secure working environment and allows you to change employers and secure a new work visa, or obtain a bridging visa, at any time after you come to Canada. The overall requirements for a Live-in caregiver visa (general guidelines only): A minimum of 12 years of schooling Successful completion of six months full-time training related to this work     or One year of full-time work as a caregiver, at least six months with one employer Some ability in English or French An employment contract as a Live-in caregiver in Canada providing care in a private household for children, the elderly, or a disabled person.  The Canada Live-in caregiver program allows caregivers to move permanently to Canada after two years of work.  The Live-in caregiver program provides an excellent opportunity to work in Canada and then stay on a permanent basis.  If you feel you may qualify, click  here to find out more