Danmark 2008

Jag ska söka till Danmark nästa höst (förutsatt att alla kurser går vägen under året). Har hört att de ska ta in fler till utbildningen via kvot 2 då och att antagningen där är ändrad till ett prov samt eventuell intervju istället för arbetslivserfarenhet. Någon som vet lite mer om detta prov? Vilka typer av frågor, ämnen etc? Med ""faglige spørgsmål"" syftar man då på rent veterinärmedicinska frågor eller handlar det om ex kemi/biologi/matte etc? Vet inte, men det kkänns dessvärre lite orealistiskt att hopppas bli antagen i kvot 1 när man har betyg på 19,55. Visserligen så ändras ju behörighetskraven inför nästa höst, men samtidigt antas färre genom kvot 1. Någon som har koll på provet i fråga?
Marica 2007-09-01 00:39

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-09-03
Hej
Det är nog ingen som kan svara på hur provet är upplagt eftersom det används först 2008. Jag bifogar en länk med lite information om provet och hur det nya antagningssystmet
är utformat i kvot 2.
http://www.life.ku.dk/uddannelse/optagelse/Optag_bachelor/Veterin%C3%A6rmedicin/Optag-2008.aspx
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Caroline johansson 2011-09-03

Hej Chris. 

Jag sökte till danmark förra året men hade inte förstått att man behövde en c och ma e. men jag har nu lästa dom kurserna och ska söka till nästa höst igen. jag skulle vilja söka till norge också, men vet ej riktigt hur det fungerar. jag har lästa naturbruksgymnasiet. hjälper det något tror du, jag har också praktiserat mycket hos veterinärer i sverige, tacksam för svar till min mejl:)

Mvh Caroline

Skriv kommentar: