Utlandsstudier - avista

05 sep 2007
Fråga:
Hej! Jag skulle vilja veta om det finns någon här som har erfarenheter av Avistas språkresor, gärna från 20 veckorskursen vid Sorbonne i Paris, att dela med sig av?

Svar:

06 sep 2007
HEJ! Jag åkte till Antibés och läste franska i 13veckor. Hade jätteroligt, lärde känna nytt folk och vi reste rätt mycket! :) Det de lovade i katalogen stämde precis inte t.ex att det skulle finnas massor av dator, den fanns bara 6 om jag inte minns fel vara av en trasig ( inte för att det gjorde mig ngt - men så du vet, tro inte allt du läser), och ett stort bibliotek. Den var jätteliten med inte alls mycket böcker. Men jag menar, de funkade :) Skolan var personlig och mysig. Av 3 lärare var 2 av de jättebra. Rätt stränga och man lärde sig mycket. Sen är väl lägenheterna man kan hyra från de dyra. Jag bodde hälften av tiden i ett rum som jag delade med  egen badrum... och hälften bodde jag hos en fransk familj. De var jättehärliga! Men jag åkte ner dock 2003, så mycket kan ha ändrats. I slut ändan...resan kommer bli vad du gör den till! Jag säger: ta chansen och åk! Man lever trots allt detta liv bara en gång... och det kommer vara värt. Förvänta dig ingeting... bara åk och se till att du kommer hem med flytande franska! :-)