CSN räcker inte

Hej
Jag har tagit CSN i fyra terminer och har nu bestämt mig för att läsa till civilingenjör från och med HT -08. Det blir alltså tio terminer till som jag kommer att behöva CSN. Men, om jag uppfattat det rätt så har man bara rätt till tolv terminer CSN. Visst, sista terminen är det examensarbete och då har jag hört att man kan få en liten lön där man arbetar, så det ordnar sig väl då. Men går det att få dispans att få CSN en termin till? Hur kan man annars lösa detta? Jag vill inte välja bort att bli ingenjör för att jag inte har råd...
Tack!
Julius 2007-11-27 00:55

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-11-27
Hej
CSN beviljar endast dispens om man har väldigt starka skäl som sjukdom etc. Det du kan göra är att försöka arbeta vid sidan om även inte det är någon bra lösning. Tänk på att det finns studenter som arbetar under hela sin studietid för att slippa låna.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Sussi 2007-11-27
Jag har hört om en del som kunnat jobba ihop en summa som de har kunnat leva på under en termin, och ggenom det kunna undvika att utnyttja csn veckor. Kanske det skulle vara något att testa om det går, innan du söker in till programmet du är intresserad av.

Skriv kommentar: