akutfråga!

Jag befinner mig i en lite rörig situation som jag behöver hjälp att bena upp. Jag har tidigare studerat dans och förra året kom jag in och gick första året på en dansskola i österrike. (privatskola, men är erkänd av den österrikiska staten som en utbildning med universitetskaraktär.) Där var det också tänkt att jag skulle fortsätta.

Dock blev jag i sommar sjukskriven ifrån den utbildningen (pga. utmattningsdepression.). Av någon anledning fick jag för mig att jag ändå skulle studera i höst och anmälde mig därför i efterhand till en fristående kurs på universitet. jag har nu bara slutfört 1 av 4 delkurser. allså 25 av 100%. Jag vill studera vidare både i vår(på folkhögskola) och i höst då jag har tänkt att återuppta mina dansstudier. Nu är jag verkligt orolig! Hur kommer detta att påverka mina möjligheter till att ta studielån i framtiden? Vad kan jag göra?

Är jättetacksam för svar så fort som möjligt eftersom att jag inte vet vad som händer nu. Bör jag avbryta kursen helt eller är det bättre att komplettera i efterhand? Kursen slutar den 20jan.

Det känns akut att få svar på denna fråga. Då jag inte vet vad som gäller riktigt.
Mvh Caro
Caroline 2008-01-04 01:01

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-01-07
Hej
Jag tror ingen kan ge dig ett svar på detta forum utan du måste ta kontakt med CSN, Eftersom du har varit sjuk så kan de ge dig dispens från kravet på att klara ett visst antal poäng för att få fortsatt lån. Men då gör de en individuell bedömning
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: