Studiemedel?

Hej! Jag läser 2 fristående kurser på sammanlagt 15 hp, på halvtid. Den ena är på 25% och den andra på 50%. Nu är jag orolig att jag får underkänt i den på 25% (alltså 7,5 hp). Om jag får det, hur kommer det att påverka mina kommande studiemedel om jag vill läsa ett program i höst? Kan jag bli utan studiemedel då? Tacksam för svar!
Anna 2008-03-31 01:20

Kommentarer:

Sussi 2008-03-31
Här står om krav på studieresultat:
http://www.csn.se/2.127/2.298/2.403/1.460

Jag är inte säker på hur de räknar på 15 hp på halvfart, säkrast svar kan du nog få om du kontaktar csn. Det här nya räknesystemet är knepigt, tycker i alla fall jag
Anna Peterskov 2008-03-31
Vilka är det egentligen som svarar här, och vilken sanning finns det i era påståenden?
Sussi 2008-04-01
Vem som helst kan svara i detta forum. När det är Chris, studie och yrkesvägledare, som skrivit ett svar, blir det ett speciellt blått tecken framför, då är det ett moderatorsvar. Utan blott är detsamma som att en ""vanlig"" har svarat.

De som kan och vet något svarar här. Förhoppningsvis så håller de okunniga sig borta härifrån, men det kan man inte vara helt 100% på...
Men de flesta som svarar här verkar ha erfarenhet och kunskaper som de vill dela med sig av till de som frågar på detta forum.

Så vem är Sussi? Jag är en nyfiken person som kan en del som jag kan dela med mig av på detta forum. Är inte någon syo men kan svara på en del frågor ändå, så därför svarar jag här ibland, och ser om någon frågar samma typ av frågor som jag själv kanske har.

Jag tror att många av svaren är bra, men det ges ju även tips på vart man kan vända sig för att få 100% rätta svaret på det man undrar över...
Sussi 2009-03-11
Jag är en som ser att många frågor som ställs i denna frågor handlar om sånt som jag vet en del om och därför vill jag svara på de frågorna...

Här kan alla som vill svara, syo eller inte. En del verkar svara bara för att man kan medan andra har kunskap att dela med sig av. Alla som svarar är inte syo utan kan vara helt vanliga människor som bara råkar kunna något och vill dela med sig av det. Så ta det med lite nypa salt och beställ tid med syo att prata med face to face om detta forum inte verkar ge dig det som önskas...

Skriv kommentar: