Sponsring av företag

Hej!
Jag är sugen på att åka iväg som volontär nu över sommaren. Beroende på hur dyrt det blir vill jag vara borta i 4-8 veckor. Jag har fått tips att det går att söka bistånd hos lokala företag vilket jag skulle vilja göra. Jag har dock absolut ingen aning hur stor summa det handlar om. Om min volontärvistelse kostar cirka 20.000kr med flyg, hur mycket kan man då förvänta sig/hoppas på? Jag väljer ju vart och hur länge jag vill åka efter hur mycket pengar jag får så det blir svårt att fråga efter pengar när man inte ens vet hur mycket det kommer kosta. De företag som finns i min omgivning har runt 150 anställda. Vad tror du/ni att de vill ha i utbyte mot pengarna? Jag skulle nog helst vilja skriva en blogg eller uppsats, är det uppskattat eller vad brukar de kräva? Tror du/ni att det kommer bli svårt att hitta ett företag som sponsrar pga finanskrisen? Tack på förhand!

Hälsningar,
Ronja
Ronja 2009-01-25 02:01

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-01-26
Hej
Företag sponsrar för att själva få reklam i ett sammanhang. Du måste ha något att erbjuda företaget. Det du måste göra när du ber om sponsring, är att komma med förslag på hur du kan ge företagen reklam inom ditt volontärprojekt.En blogg kan ju vara ett bra sätt
Hälsnigar Chris, www.syoguiden.com
Ronja 2009-01-26
Okej, tack för svaret. Men ungefär hur mycket pengar rör det sig om?
Daniel 2009-04-19
Hej Ronja

Du kan ju kolla in http://www.projects-abroad.se

Fråga dem om de inte kan ge dig några tips på hur du kan söka finansiering för din volontärplats!

Mvh

Daniel

Skriv kommentar: