CSN stödd Distansutbildning

Hejsan!
Jag tycker det är fruktansvärt svårt att hitta å webben speciellt när man har massa olika kriterier man söker efter.

jag vill hitta en distansutbildning på heltid som är csn berättigad inom området psykologi. (mest intresserad av någon form av stressterapeut utbildning)

Jag vet att det finns sidan distansstudier.se men som det verkar så finns inte alla utbildningar med där utan endas sådana som har fått betala för att vara med eftersom utbildningen kostar och det är fruktansvärt bra reklam för dem (bara en förutfattad mening jag har)

Men hur hittar man alla utbildningar på högskolor som är csn berättigade? Vore fruktansvärt tacksam för hjälp på detta!

tack på förhand!
Jenya 2009-09-29 02:36

Kommentarer:

Sussi 2009-09-30
Högskoleutbildningar på distans kan sökas på studera.nu och de är csn berättigade, finns bla i psykologi på olika nivåer och inriktningar att kombinera. Annars är det rätt svårt att finna rätt då stressterapeututbildningar ofta är privata och inte är csn berättigade och kanske inte är på distans... så ofta är det bara att söka och söka runt och se vad man kan hitta... testa också om det finns någon hjälp att få av csn med vilka utbildningar som är csn berättigade som passar det som du söker efter... kolla vad det finns för alternativa utbildningar som kanske ger tillfälle att jobba med det som du vill, t ex friskvård, hälsovägledare...

Skriv kommentar: