Vart och hur kan jag söka stipendier?

Jag vill söka stipendier för utomlandsstudier och starta eget företag(utomlands) Hur vet jag vart jag ska skicka ansökan? har du några tips på fonder jag kan söka?
tack på förhand
Josefine 2009-11-25 02:42

Kommentarer:

Sussi 2009-11-25
Man får söka runt själv. Finns en del hjälp att få via olika länkar på syoguiden här och andra ställen också. Global grant har en massa stipendier som man kan söka fram genom t ex att skriva utlandsstudier i sökrutan. Det kostar men genom bibliotek kan man få tillgång till tjänsten gratis...
Finns information i särskilda stupendieböcker på bibliotek också som man kan ta till hjälp i sitt sökande efter stipendier... Hört att ambassad för det land man vill söka stipendie för studier i kan ha information om olika stipendier så det kan vara en bra idé att testa den vägen också, se om ambassaden har något sånt...

Olika stipendiestiftelser, organisationer som ger stipendie osv har sina egna sätt att administrera ansökningar, olika tidsperioder för sökande, olika adresser att skicka ansökan etc. Så du får söka runt efter stipendier att söka för att kunna få information om vart du ska skicka det, vad du ska skicka med osv. Finns tips på nätet om hur man kan göra men de bästa är att gå efter det som står specifikt i informationen för ett specifikt stipendie...

Skriv kommentar: