Stipendium på efterhand?

I våras tog jag min magisterexamen i Marknadsföring (4år civilekonom). Efter idogt arbetssökande har det visat sig att jag behöver komplettera min utbildning med Indesign kunskaper, något som visat sig vara lättare sagt än hittat med mina begränsade ekonomiska resurser.

Men efter att ha letat i Göteborgsområdet har jag hittat en intressant om InDesign som jag verkligen tror skulle hjälpa mig! Problemet är bara att den kostar 4975kr att läsa vilket jag inte har råd med, så min fråga är om jag kan betala och genomföra kursen som startar i slutet av Mars för att på efterhand söka stipendium för den? Hade även uppskattats om Ni kunde bidra med en kvalificerad gissning om mina chanser för att få stipendium för ett sådant projekt?
Fredrik 2010-03-07 02:58

Kommentarer:

Sss 2010-03-08
Sök i olika stipendiedatabaser osv. Du finner en del sånt om du går till stipendier på denna sida, eller om du googlar. Bibliotek är en bra bas för att söka stipendier man kan ansöka om, och länsstyrelsen. Sök på olika sökord så kanske du finner nått som passar ditt behov.

Ofta ska man beskriva vad man behöver pengarna till, ge en plan över hur det ska användas osv. Du kan nog beskriva din situation, att du behöver kursen men det kostar och din ekonomiska situation inte är den bästa osv. Din chans att få stipendium går inte att säöga i förväg, det är stipendiestiftelsen eller de som står bakom stipendiet du söker som bestämmer det. Men ju mer komplett ansökan du skickar, med beskrivning, fakta och annat så kan chanserna öka.

Olika stipendier har olika sista ansökningsdag också. Någon kanske är sista mars medan andra är i t ex oktober. Kolla upp sånt också. Skickar man efter sista ansökningsdag eller före/efter ansökningsperiod så behandlas inte ansökan och inga pengar kan man få då.

Skriv kommentar: