Stipendier för utlandsstudier?

Hej!

I höst ska jag börja på ett treårigt program vid namn PPE (Philosophy, Politics and Economics) på University of Oxford i Storbritannien. Det handlar alltså om ett undergraduate-program som ger en Bachelor of Arts (BA).

Jag har verkligen letat överallt efter stipendier för att finansiera mina studier, både i era stipendiedatabaser och i andra (t.ex. http://www.stiftelser.lst.se). Men alla stipendier för utlandsstudier verkar antingen vara till för studenter som deltar i utbyten (Erasmus etc.) eller postgraduate-studenter.

Så min fråga är om det överhuvudtaget finns något  stipendium för oss som fixar vår utbildning själva?
Zen 2010-06-01 03:08

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2010-06-02
Hej
Jag vågar nästan säga nej på den frågan. Jag har aldrig hittat några stipendier för högskolestudier på grundläggande(grund- och avancerad nivå) förutom de stipendier som högskolorna själva delar ut. Man kan hitta stipendier för t ex examensarbete men aldrig för att finansiera kursavgifter. Nästan alla som åker utomlands och pluggar(förutom utbytesstudenter) finansierar kursavgifterna med tilläggslån från CSN. Man kan låna upp 1350:-/vecka och det brukar täcka avgifter för studier inom EU
Hälsningar Chris,www.syogudien.com

Skriv kommentar: