Studiebidrag distans

Hej! Jag har precis fått antagningsbeskedet till mina distanskurser för högskolan. När jag sökte kurser tänkte jag att jag skulle söka så jag fick ihop summan 30 hp så att man skulle få fullt studiemedel, men nu när jag var inne på CSN såg jag att man endast kan få studiemedel för kurser som har studietakt på minst 50% och eftersom dom kurserna jag kom in på ligger på 25% blev jag orolig att det är de enskilda kurserna som räknas och inte att man samanlagt läser 100%. Så min fråga är alltså kan jag få studiemedel om jag läser 4 st 7,5 hp kurser på 25%?

Astrid 2011-12-08 14:30

Kommentarer:

Chris Wigh 2011-12-12

He jDet beror på hur kurserna ligger. Studiemedel räknas per vecka och du måste läsa minst 50% under en vecka för att få studiemedel. Kolla under vilka perioder kurserna ligger och ta sedan kontakt med CSN. Hälsningar Chris , www.allastudier.se

Bengt 2012-01-10

Käre Chris Wigh.

Jag tycker det är alldeles underbart att du skriver "www.allastudier.se", för jag visste inte alls att jag sitter på forumdelen av hemsidan allastudier.se.

Jag tackar dig återigen för detta tillägg du skrivit så jag inte glömmer bort vilken sida jag sitter på.

Å alla vägnar, jag, min familj och alla mina vänner tackar dig. Du har gjort en stor gärning idag genom att lägga till hemsidans adress i din kommentar.
Utan dig skulle vi som är lite förvirrande tappa bort oss helt och undra "Vilken jävla hemsida sitter jag på?"

Igen, tack så mycket Chris Wigh! Hur skulle jag klara mig utan dig?

MVH BENGT.

Alex 2013-10-18

tack chris! DU ÄR BÄST

Dumbengt 2014-07-17

Bengt, nu är du nog lite korkad, men Chris skriver "Hälsningar Chris, www.allastudier.se" alltså, hälsningar Chris från allastudier.se, att han jobbar här, admin eller liknande. Det är inte alls självklart!

Skriv kommentar:

Taggar: distansstudier, högskola-universitet