CSN

Hejsan
jag har blivit antagen till en utbildning utomlands och ansökt om att få lån. Jag kommer att få lån eftersom jag redan har fått min personliga kod och allt. Problemem är att jag åker utomlands och ska vara borta hela sommaren. kommer hem i slutet av augusti och sen direkt till USA där jag ska plugga.
Min fråga är hur länge man måste vänta på svar och pengarna. Kan man påskynda processen på någogt sätt? VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR
Anonym 2007-05-24 00:24

Kommentarer:

Anonym 2007-05-25
Att du har fått din kod innebär inte att du har blivit beviljad studiemedel. CSN har en viss handläggningstid från det att din kompletta ansökan har kommit in och det kan vara svårt att skynda på den processen. Har du väldigt akuta anledningar kan du ringa och prata med dem. Pengarna betalas alltid ut tidigast 3 veckor före kursstart, ca en vecka efter att du skickat in din studieförsäkran. Läs mer om utbetalning av studiemedel genom att klicka på länken nedan.

http://www.csn.se/Avdelningar/Studerande/StudierUtomlands/Studiemedel/UtbetalningAvStudiemedel/UtbetalningAvStudiemedel.asp?MenyIdnr=567

Skriv kommentar: