Florist???

07 jun 2007
Fråga:
Hej! Blev intagen på Floristutbildningen. Den är 40 veckor. Ringde CSN och fick veta att jag bara har 25 veckor kvar att låna. Finns det nåt annat jag kan söka, nåt bidrag eller nåt? Vad krävs att få dispens hos CSN? Det fattas bara 15 veckor. Mvh Maja

Svar:

08 jun 2007
Det skulle ta mycket lång tid, att så här göra research för den fråga du ställer. föreslår: 1. Att Du i första hand själv ringer csn och förklarar    situationen och hör hur du skall göra om du vill    få dispens. 2. I andra hand beställ tid hos din bank( ekonomisk    rådgivning) och hör om de kan hjälpa dig 3. Det finns stipendieförmedlingar att kontakta per    telefon, via nätet eller genom skriftlig kommun    kommunikation. Själv bruakr jag rekommendera    Stöd och stipendier 4. Du bör ockxså höra med skolan, du skall gå på    och förklara situationen. Förhoppningsvis har    de en kurator, som  kan hjälpa dig med vägar att    finansiera dina studier. 5. Antar, att utbildningen börjar nu i höst? Du    kanske kan jobba ihop en del i sommar. Enklast är nog här att du själv tar kontakt, främst med CSN. Kommer jag på någonting så återkommer jag. Det vore emellertid bedrövligt, om  du inte skulle kunna gå utbildningen på grund av sketans 15 veckor, då du saknar finansiering. Det hela måste kunna gå att lösa.