Praktik utomlands

Hej det är såhär att jag hjälper min lillebror att leta praktikplats då han ska praktisera utomlands i 2 månader till hösten.
Så min fråga är om det finns några bra hemsidor där man kan ta kontakt med tex hotell utomlands då praktiken skall helst vara på ett hotell ?

Tacksam för svar.
Nathalie

Nathalie 2012-02-01 11:01

Kommentarer:

Chris Wigh 2012-02-01

Hej

Du kan gå in på AllStudiers information om praktik under Studiefakta. Där kan du få tips och råd. Om han vet vart han vill åka så kan han leta upp hotel i området och sedan ta kontaakt, Man kan också vända sig till en förmedling och erbjuder utbildningar inom området ifall de kan tipsa om ett bra ställe att göra praktik på. Du hitta några länkar på AllaStuiders sida om praktik.

Hälsningar Chrisn,www.allastudier.se

Sara 2012-02-09

Jag har fixat min praktik genom företagsutveckling i lund. Inkl boende, resa och allt. Kostar mig ingenting och de finansierar det genom EU.

Susanna Mettomäki 2012-04-26

Placement: Tourism and hospitality internship in a modern hostel in Sevilla

Description:We offer an opportunity to work in a nice modern backpacker hostel in the very urban centre of the city of Seville. The capacity of the hostel is up to 30 to 40 travelers at the same time so it is considerably big hostel. The property is renovated, modern and clean and the hostel has a nice international atmosphere and staffing which makes working there a lot more fun!

Main tasks:- Administration of the reservations system- Customer care and help- Everyday support in office tasks- Receptionist tasks, check-in and check out

Requirements:- Fluent English- Studies in the field of tourism and hospitality- Basic EDV-skills (MS Office etc.)
Availability:Summer/autumn 2012 3-6 months

If you are interested in this internship, send us e-mail on [email protected]

Tag gärna kontakt och fråga, det finns flera olika möjligheter :)

Med vänliga hälsningar

Mari Byggmästar

Spain Internship

[email protected]

Susanna Mettomäki 2012-04-26

Blev lite otydlig text men skicka till [email protected] och fråga mera för det finns många hotell erbjudanden som skulle passa perfekt ! kan skicka sen via email olika hotell erbjudanden

www.spain-internship.com

Med vänliga hälsningar 

Mari Byggmästar 

Spain Internship

[email protected]

Santy 2013-06-05
Hej! Ett annat tips är Animafest experience. Själv är jag för tillfället i soliga Barcelona och njuter av livet. Har varit här i en månad nu och trivs jättebra. Kommer att vara här i Spanien på praktik på ett hotell i 3 månader. Själv är jag i receptionen och min kompis jobbar i restaurangen. Hade ganska svårt i början att välja vilket företag jag skulle åka via, men valde sedan Animafest Experience, eftersom jag får bo gratis på hotellet, 3 måltider per dag och dessutom 300 e i fickpengar i slutet av varje månad, vilket jag tycker är ganska bra. Har haft det roligt här och tycker det här definitivt är en super erfarenhet vid sidan om de teoretiska studierna. Speciellt tycker jag om det här landet pga. Den goda maten och de ljuvliga människorna. Rekommenderar alltså varmt praktik i Spanien! / Santy

Skriv kommentar:

Taggar: arbetspraktik