snickare vill byta jobb/inriktning

Jag jobbar som snickare idag och har gjort det i snart 5 år efter studenten. Trivs med det yrket idag men blir rädd vid tanken på att det är detta jag ska göra i 40 år till. Känner heller inte att någon utav cheferna är sugna på att sattsa något på mig, så någon karriär känner jag inte att det går göra nu. Alltså är det dagens arbete jag kommer göra för alltid om jag inte tar tag i det själv. 

Men nu till min fråga, som jag hoppas ni kan hjälpa mig med!
Vad kan jag jobba med, förutom som snickare, när jag bara har en snickarutbildning? 
Vill inte börja plugga en massa då jag har familj. Blir ett fruktasvärt inkomstbortfall. Jag vill fotfarande jobba med fastigheter och byggnader, kanske med lite mer "finjobb". Har sökt jobb som besiktningstekniker och dom verkar lite positiva till mig. Där var snickaryrket en bra bakgrund. Företaget har mycket internutbildningar där man kan lära sig mycket och få mer kunskap för att kunna klättra på karriärsstegen. Men jag vill ha fler alternativ till jobb som kan vara bra med snickarbakgrund.

Vill helst inte gå ner för mycket i lön (ej under 28000) men kan va acceptabelt om man har bra chans att jobba sig upp snabbt. 

Så bomba med yrkesförslag inom Bygg/Fastighestbranchen, förutom hantverkardelen!

Eddie 2015-02-05 16:29

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-02-09

Hej

Det är ändå bra att gå en vidareutbildning. Det finns bra sådana inom Yrkeshögskolan där man efter utbildningen kan få bra jobb som t ex byggingenjör
hälsningar Chris

Skriv kommentar:

Taggar: snickare