Ang. Utbildningar inom Musik & Event

09 jan 2008
Fråga:
Hej! Jag har en fråga angående utbildningar. Jag har funderat mycket på att läsa Musik & Event. Har hittat 3 olika utbildningar inom de. Jag undrar vad det är för skillnad mellan dessa tre. Musik & Event Arrangörskap i Nyköping? Event Managment i Varberg? Musik & Event Managment i Hultsfred/Kalmar? Det jag undrar är väl egentligen vad som skiljer sig, riktar sig alla mot samma mål att t.ex. jobba inom event/jobba med stora evenemang, på skivbolag, som värdinna för event, mässor, A&R, label managment, locka turister till städer genom olika händelser osv. eller är utbildningarna olika inriktat? Hur skiljer sig praktiken åt osv. Sedan undrar jag om ni har några fler utbildningar ni kan tipsa om som är inriktade åt ungefär samma håll/mål som det jag försökte beskriva. Hoppas ni kan hjälpa mig, skulle bli mycket tacksam! Tack på förhand! MVH Lina

Svar:

09 jan 2008
Bäst tror jag är att kontakta de ansvariga för de tre utbildningarna och höra efter. Kolla om det finns information om vilka kurser som ingår. Hur praktiken är vet nog de som har hand om utbildningen bäst, likaså frågor om vad för arbeten man förväntas kunna söka efter utbildningen.