Arbeta som korrekturläsare/översättare eller dyl

Hej, 

jag arbetar idag som förskolechef och har gjort det i många år. Jag har både en förskollärarutbildning samt en fastighetsmäklarutbildning i bagaget. Nu behöver jag kunna arbeta hemifrån och vill därför undersöka möjligheterna med ovanstående yrken. 

Jag är en fena på svenska språket och har mycket lätt att både skriva texter (som många anser vara riktigt bra) samt läsa. Därför tänker jag att det kan passa mig att arbeta som skribent i någon form. Vad finns det för yrken som skulle kunna passa mig? Och hur tar jag mig dit. 

Anya Lundblad 2019-09-09 13:02

Kommentarer:

Petra Öster Studie- och yrkesvägledare 2019-09-10

Hej,

Yrken du skulle kunna titta på är kommunikatör, journalist, webbredaktör, copywriter, talskrivare, översättare, författare mm. Om du sedan kan arbeta på distans med dessa är en annan fråga. Det är ju möjligt men det är svårt att veta hur lätt det blir att hitta distansjobb, om du inte planera att vara egen företagare. 

Du kan börja med att söka på dessa yrken här http://allastudier.se/utbildningar/, och se vad du hittar för utbildningar . Då får du en bild av hur vägen till dessa yrken kan se ut. 

Lycka till!

Lycka till! 

Skriv kommentar: