Vad ska jag välja?

Hej. Fick inget svar sist jag mailade en fråga och eftersom jag är i desperat behov av hjälp försöker jag igen!
Jag måste få göra något med mitt liv nu och jag vet inte vad!
Det enda jag vet är jag jättegärna skulle vilja plugga i Göteborg! Helst av allt vill jag jobba inom musikbranchen, såsom ex. företag som Luger och RoadrunnerRecords. Vet att det finns en utbildning i kalmar ( music o event mangement) men den här branchen är ju jättesvår. har du förslag på vad man kan bli inom detta område? bandbokare och vad mer och var finns jobben?
annars har jag funderat på Syokonsulent...Vad innebär jobbet mer exakt och kan jag plugga detta som ett program i Göteborg? eller ska jag välja enstaka kurser?
Mycket tacksam för utarbetat svar!
/ J
Josefina 2008-08-25 01:39

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-08-25
Hej
Utbildningen i Kalmar en bred musikutbildning som  leder till en kandidatexamen i företagsekonomi men som också inehåller kurser musikbranchområdet. Det kan ju leda till artistbokare men också andra arbeten inom musikförlag och musikproduktion. Eftersom det är så mycket pengar inom musikbranchen idag så är det nog bra att man har läst ekonomi. Det finns också några KY-utbildningar som är inriktade på musikevent bla en i Göteborg
http://www.kyakademien.se/prod/studium/webbplats/dalis2.nsf/535e371e7fd657aec1256a5c0045675f/63ac2a9720e0d67ec1256cd200382b29!OpenDocument
Studie- och yrkesvägledarprogrammet finns i Malmö, Stockholm och Umea. Det ges även på distans i Varberg och Växjö. Som syv kan man jobba inom skola och högskola, arbetsförmedlingen, infotek, komvux etc. Jobbet handlar om att hjälpa och stödja människor i deras studie- och yrkesval genom samtal och information. Arbetsuppgifterna kan se olika ut beroende på arbetsplats.Man har mycket kontakt med människor oavset arbetsplats.
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com

Skriv kommentar: