Ny karriär - koordinator

Hej!
Jag har nu äntligen upptäckt vad jag vill arbeta med, vad jag är duktig på. På mitt nuvarandande jobb fick jag möjligheten att jobba som samordnare under ett år, och det var så kul! Ordna, fixa, strukturera, såg till att saker blev gjorda m.m. Fick mycket beröm av kollergor och av chef. Som privatperson är jag den som med glädje styr upp semesterar, överraskningsfester, bröllop m.m.

Är lärare i grunden, men vill jobba som koordinator, chefssekreterare eller något liknande. Jag kan utan tvekan tänka mig att plugga igen, max 2 år. Vad tycker du att jag ska satsa på för inriktning? Vad är det viktigaste jag jag borde läsa för att få jobb? Jag är beredd att satsa på att komma dit jag vill, vet bara inte hur jag ska ta mig till mitt mål - ett nytt jobb!

Tacksam för svar!

Mvh Karin
Karin 2009-07-26 02:27

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-07-28
Hej
Idag finns det knappt ngåot som heter sekreterare utan man är administratör med olika inriktingar.Man kan vara vårdadministratör,ekonomiadminstratör etc. Sådana utbildningar finns som KY(eller inom den nya Yrkeshögskolan). Det finn även utbildningar som koordinator t ex administrationskoordinator, De flesta utbildningar inom KY eller Yrkeshögskolan är 2 år så det passar ju bra. Gå in på länken och sök efter utbildningar inom ekonomi, adminstration.
http://www.yhmyndigheten.se/
Hälsningar Chris,www,syoguiden.com

Skriv kommentar: