hitta bostad

hej

jag ska börja plugga nu till hösten och undrar hur går det till när man söker bostad? var ställer man sig i kön?

Jag vill mest av allt plugga i göteborg, men är inte säker på om jag kommer att få bostad. är det försent att söka bostad nu ? det är rätt  så många månader kvar, men det är  också många som vill plugga i gtb...
Sanna 2010-01-28 02:52

Kommentarer:

Sussi 2010-01-28
Hur man söker och vart man kan ställa sig i kö beror på vart man vill söka sig, vilka städer och om det finns köer att ställa sig i. Överallt finns inte köer. På en del håll handlar det bara om att söka och söka och se om man får något napp och då är det inte så stor grej med kö som inte existerar.

I göteborg kan blivande studenter ställa sig i kö (eller rättare sagt registrera sig) hos sgs studentbostäder. Ju tidigare man ställer sig i kö (registrerar sig och samlar köpoäng) desto bättre chans till bostad kan man få. Så att kolla redan nu efter köer att ställa sig i är bara bra, kolla olika köer i bostadsföretag som hyr ut studentlght och annat, finns mer än sgs studentbostäder som man kan testa i göteborg.

Skriv kommentar: