Utbildning inom marknadsföring

Hej, Jag är 47 år gammal och har inte studerat mer än på gymnasiet (treårig ekonomisk linje) för en herran massa år sedan. Sedan dess har jag arbetat som administratör i olika roller och nu har jag precis blivit uppsagd. På mitt senaste jobb arbetade jag till största del med marknadsföring som mässor, hemsida, tidnings- och radioannonsering, kundaktiviteter m.m. Ett riktigt kul jobb och som jag nu skulle vilja utveckla och fördjupa mina kunskaper i. Frågan är bara hur?

Jag vet egentligen ingenting om att studera idag. Vad, vad och hur jag borde studera? Eftersom jag är lite äldre så bör ju både utbildningslängd och kostnader vara i proportion till vad som är rimligt att tjäna in på de yrkesår jag har kvar. Distans eller i Stockholm funkar för mig.
Har ni några tips på vad jag bör läsa eller vart jag kan vända mig för att få mer hjälp för att ta reda på detta?
Tack på förhand!

Lotta 2015-10-02 12:02

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-10-05

Hej
Yrkesshögskolor är en bra utbildningsform om man bl a redan har inom ett område och vill fördjupa sig eller få en utbildning. De är mellan 1-3 år, de flesta 2 år och en del av utbildning är förlagd till en arbetsplats(LIA). När man gått ett YH-utbildning på t ex 20 så leder till en Yrkeshögskoleexamen.
De finns en utbildning som heter Eventkordinator där man arbetar inom mötes- och upplevelseindustrin. Det finns även YH-utbildningar på distans.
För mer information gå in på www.yrkeshogskolan.se
hälsningar Chris

Skriv kommentar: