Tips på utbildning

Hej!

Är 33 år gammal och jobbat med lite olika saker i livet, mest av praktisk inrikning som vaktmästare men även lite chaufför..

Har aldrig hittat en utbildning som jag känner för att studera.

Önskar ett lugnt yrke, har asperger symptom och trivs mycket själv.Är intresserad av att vistas i naturen men även media dvs lätt för bildredigering,foto,video, öga för detaljer,lokalsinne, aktuella samhällsfrågor. Är även intresserad av självhushållning allt det gamla och hur de levde förr,huskurer mm.Skulle trivas med att driva något eget hemma på familjens lilla gård och kunna överleva på det eventuellt jobba halvtid. Kanske studera distans då jag trivs bäst hemma. 

Har du något tips för mig så jag inte fastnar igen, har kollat på nätet många gånger men hittar inget... är arbetslös sedan 1,5 mån tillbaka men är oinspirerad och vet inte vad jag ska göra i nästa steg. Uppskattar dina ideer och tips på saker som utbildning, yrken mm eller vad som helst.

Har aldrig haft någon att bolla sådana här saker med..

Madelen 2015-12-18 23:57

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2015-12-22

Hej
De områden du funderar på är områden som är svåra att få jobb inom. Om du är intressead av gymnasial yrkeutbildning så ska du boka tid hos en studievägledare inom vuxenutbildningen.
Hälsningar Chris

Skriv kommentar: