att söka jobb i butik

Jag vill söka jobb i tex. kläd eller skobutik, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Ska man ringa o fråga, och hur ska man isåfall säga. Jag har bara en bred gymnasie utbildning och känner mej alltid lite dum när man söker jobb när dom kanske vill ha en med mer erfarenhet inom butik. vore jättetacksam för lite tips
Sofie 2007-10-17 00:48

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-10-17
Hej
Om inte affären för tillfället har utlyser någon tjänst så är det ett bra sätt att själv gå in i affären och lämna pappper. Man behöver ha med sig både et personligt brev och ett CV. Gå in på länken för tips på hur brev + CV kan se ut och hur man kan ta kontakt
http://afi3.ams.se/jobbsokaren/Info/FarJobb/Intro.aspx
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Sussi 2007-10-17
Finns det någonting i din ""historia"", t ex praoperioder eller sommarjobb i butik (eller annanstans), så kan du försöka använda det för att ge en bild av dig själv som en som vet lite om vad man gör i en affär/butik... eller i alla fall kan lite sånt som man gör där...

Jag vet en del som har gått in i en butik eller affär med personligt brev och cv. För nån av dem har det gått bra med en gång, kom precis när behov av ny medarbetare behövdes men inte hade kommit igång i någon process med någon annons eller så... för andra har det gått lite segare, någon fick napp efter flera besök och någon annan gav upp... men om man inte försöker så kan man inte veta om man lyckas...

Skriv kommentar: