Utbildningar för utlandsjobb

Hej! jag har en liten fråga angående studier. Det är så att jag är förlovad med en amerikan, och vi har funderingar över var vi ska börja studera. Vi kom fram till att vi ska börja i Sverige för att vara nära min familj. Men jag undrar om det är nån typ av utbildning som är bra när det gäller att få jobb både i Usa och Europa, med tanke på att vi kanske vill flytta tillbaka till Usa sedan. Jag är väldigt inne på journalistik, men vet inte om det är smart när vi inte vill bo kvar i Sverige efter studierna.
tack på förhand
jessica
Jessica 2007-11-25 00:55

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2007-11-26
Hej
Det finns väl inga utbildningar som är mer lämpliga men det finns kanske några utbildingar som är olämpliga t ex jurist. Detta p g a det är två helt olika rättssystem. Vilken utbildning du än väljer så kolla upp dina möjligehter att arbeta i USA särskilt om det är s k reglerade yrken som kräver legitomation eller auktorisation.
Hälsningar Chris, wwww.syoguiden.com
Richard 2008-02-14

IT och ingenjorsutbildningar gar alltid bra, sprak kan jag ocksa tanka mig...
Inom handel sa kanske marknadsforing, jag har hort att civilekonomer har ganska latt at fa jobb utomlands ocksa.
Annnars sa borde det vara latt att fa jobb inom sjukvarden och lararyrken...de ar ju brist pa folk inom dessa omraden.

Asdd 2011-01-01

internationell civilekonom , Civilekonom, internationell juridik , och det mesta inom vård. Tex. läkare, sjuksköterska osv ;)

Skriv kommentar: