Makeup artist jobb

10 dec 2007
Fråga:
Hej, Jag är en utbildad makeup artist i LA. Är nu tillbaka i Sverige i väntan på ett projekt och arbetsvisum. I Sverige är det ju nästintill omöjligt att få sig ett sminkös jobb, känner nu därför at jag skulle behöva er hjälp. Gällande utlandsjobb,  vem skulle vara bäst att kontakta. Har ni förslag på någon site som jag kan besöka? Jätte tacksam för svar och hjälp! Med vänliga hälsningar, Sandhra

Svar:

14 dec 2007
Hej !! När det gäller jobb som make-up artist utomlands, så får man nog försöka googla en del. till sist kommer man till någon sajt där lediga jobb finns angivna. jag har inte hunnit med detta ännu, men jag skall ge Dig lite tips vad gäller Sverige: Gå in på: www.autostaffer.com/hyra_rekrytera.asp&qOProfID=16418&q1=makeup-artist Hoppas jag skrivit rätt, annars gå in på  www.autostaffer så hittar du. Vi har också www.cereejet.se/jobb_skonhet_dir.html Gå även in på: www modellbilder.se Du har möjligheter att lägga in Dig själv. Du får kanske berätta lite om Dig själv och din utbildningsbakgrund till presentationen, samt adress etc. så att intressenter kan nå dig. Det verkar som, om de flesta makeup artister jobbar på frilansbasis. man får helt eneklt försöka lägga in sig själv på olika sajter/agenturer och varför inte: Starta en egen hemsida.