Makeup artist jobb

Hej,
Jag är en utbildad makeup artist i LA. Är nu tillbaka i Sverige i väntan på ett projekt och arbetsvisum. I Sverige är det ju nästintill omöjligt att få sig ett sminkös jobb, känner nu därför at jag skulle behöva er hjälp. Gällande utlandsjobb,  vem skulle vara bäst att kontakta. Har ni förslag på någon site som jag kan besöka?
Jätte tacksam för svar och hjälp!
Med vänliga hälsningar,
Sandhra
Sandhra 2007-12-10 00:58

Kommentarer:

Bernt Ortner, SYV 2007-12-14
Hej !!

När det gäller jobb som make-up artist utomlands, så får man nog försöka googla en del. till sist kommer man till någon sajt där lediga jobb finns angivna. jag har inte hunnit med detta ännu, men jag skall ge Dig lite tips vad gäller Sverige:

Gå in på:

www.autostaffer.com/hyra_rekrytera.asp&qOProfID=16418&q1=makeup-artist

Hoppas jag skrivit rätt, annars gå in på  www.autostaffer så hittar du.

Vi har också www.cereejet.se/jobb_skonhet_dir.html

Gå även in på: www modellbilder.se

Du har möjligheter att lägga in Dig själv. Du får kanske berätta lite om Dig själv och din utbildningsbakgrund till presentationen, samt adress etc. så att intressenter kan nå dig.

Det verkar som, om de flesta makeup artister jobbar på frilansbasis. man får helt eneklt försöka lägga in sig själv på olika sajter/agenturer och varför inte: Starta en egen hemsida.
Ytterligare tips:

Lägg ut dig på Eniro, Blocket el. dyl.
Kolla också fotografer. Du kan kontakta t. ex. modefotografer. Några som även har behov av makeup artister är modellagenturer och stylister.

OBS ! Felstavat tidigare det skall vara carrerjet

Det är nog inte vanligt, att man får jobb som makeup artist genom annonser  hos AF eller tidningar.

Du kanske emellertid redan har gjort en hel del av ovanstående ?
Det här med att hitta jobbannonser för makeup artister utomlands var svårare än jag trodde, men
om du bara googlar på makeup artist och letar ordentligt och tar tid på dig, så tror jag nog att du alltid hittar något.

jag återkommer om jag stöter på något eller några.

jag skall ge dig lite tips emellertid, det gäller främst Sverige. Gå in på:

www.stylesearch.se
www.stepstone.se
www.fabjob.com/makeupartist.asp
och varöfr inte även manpower.

Ett tips är att du tar kontakt med någon av de relativt många skolor, som utbildar makeup artister i Sverige och frågar dem om de har kontakter dvs.
bra länkar som de kan ge dig.
Bernt Ortner, SYV 2007-12-17
VAd gäller Sverige så anlitar Modellagenturen
Mikas bl. a. makeup artister. Du kan ta kontakt
med dem:

Mikas
Bellmansgatan 10
118 20 STOCKHOLM
Tel 08/ 578 800 00

Men det här har du kaqnske redan gjort ?

Skriv kommentar: