Fel jobb?

15 dec 2007
Fråga:
Hej, ""Jag är en av många som jobbar i bemanningsbranschen. Det känns inte rätt """"i magen"""", är alldeles för säljinriktat för att passa mig. Jag är utbildad p-vetare men känner eg att jag skulle velat läsa till psykolog, ev socionom. Jag känner att jag vill komma ifrån denna bransch och till ett jobb där jag trivs bättre. Tror jag skulle behöva komma i kontakt med en bra coach, men känns vanskligt att söka på nätet, för man vet inte vilka som kan vara """"seriösa"""" el ej. Har du något tips på var jag kan komma i kontakt med ngn bra coach?"" Tack! /Ida

Svar:

16 dec 2007
Varför inte tala med nån syo? På högskola och universitet finns syo som man kan tala med, och det kostar inte något. Jag tycker själv, efter egen liten erfarenhet, att de är kunniga och bra vägledare/coach. Har aldrig tagit kontakt med någon coach, men har hört talas om att det finns, och de tar en del betalt för det. Så varför inte ta hjälp utan kostnad? Är du intresserad av socionomyrket, så kan kontakt med syo på en institution som håller i den utbildningar vara någon att vända sig till, eller kanske någon annan syo på lärosätet som är mer central.