utbildningar som ger möjlighet att jobba hemifrån

12 nov 2018
Fråga:
Hejsan! Jag älskar att resa. Jag är inte den som vill vara fast bosatt någonstans, utan jag har en rastlöshet som driver mig runt. Jag tycker om den, vill jag tillägga! Därför skulle min dröm vara att ha ett jobb som inte kräver att jag kliver in på kontoret, utan att dator och tillgång till Internet räcker.    Har ni tips och förslag på jobb som har sådana möjligheter? jag vet dom som jobbar inom ekonomi till exempel som kan "ta jobbet med sig" via datorn.    Alltså, vilka utbildningar skulle öka mina möjligheter att jobba "hemifrån?" Det är en bonus om dom inte är allt för långa, men alla förslag är välkomna. Om möjligheten finns att plugga dom på distans, ännu bättre!    Tack så mycket för svar!

Svar:

13 nov 2018
Hej, Det är lite svårt att svara på då det inom många yrken finns möjlighet att vara webbaserad och troligtvis blir det fler och fler. Därför kan det vara en bra utgångspunkt att fundera på vad du är intresserad av för yrken och sedan rikta in dig på att göra det yrket webbaserat. Du behöver inte begränsa dig till yrken där man sysslar med datorer men annars är kanske yrken inom IT ett bra val.  Lycka till!