Byta bana...?

Hej!

50 år gammal och inte riktigt hittat rätt i arbetslivet...

Jag har arbetat med barn större delen av mitt liv, medn ett inhopp på mäklarbyrå under början av 2000-talet, och där är jag nu tillbaka sedan 1,5 år. Inser att det kanske inte är här jag ska vara ändå... Vill jobba med barn!

Innan jag gick tillbaka till mäklarbranschen arbetade jag och min man som jourhem i 8 år, otroligt givande och roligt, men slitigt. Vill gärna göra något liknande, men vill helst inte ha barn boende hemma längre, vi behöver den fristaden...

Jag har inte dom ekonomiska förutsättningarma att säga upp mig och plugga heltid som det ser ut nu, utan skulle behöva göra det på kvällar och helger och samtidigt arbeta, alltså kanske knappt halvfart.

Vad har jag för möjligheter?

Tacksam för återkoppling!

Mvh

Karin

Karin 2019-07-09 08:47

Kommentarer:

Petra Öster Studie- och yrkesvägledare 2019-07-09

Hej Karin,

Vad roligt att du vet vad du vill jobba med nu! Det finns en hel del distansutbildningar du kan titta på. Här hittar du några: http://allastudier.se/utbildningar/distans/?q=barn. Jag vet inte om du tänker dig yrkesutbildningar, högskoleutbildningar eller Komvux men du kan sortera listan själv om du vill ha någon specifik skolform. Sedan kan du klicka på länkarna till de utbildningar som verkar intressanta och läsa mer om dem.

Lycka till!

Skriv kommentar: