Väktare?

Hejhej!
""Jag heter Karl och har på sistone blivit väldigt intresserad av att jobba som väktare. Jag har jobbat på ett byggföretag i ett år, gick byggprogrammet under min gymnasietid. Min fråga är hur ska jag göra för att bli väktare, jobba hos Falck eller dylikt. Står på deras jobbsökningar att man skall ha gymnasieutbildning inom yrket. Och vad menas med """"god fysisk form"""" att man ska vara värsta bodybuildern eller?""
Tack på förhand, Karl
Karl 2008-03-03 01:14

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-03-04
Hej
Ofta blir man anställd av ett bevakningsföretag och sedan gå rman kurser genom dem. Det bästa är att ta kontakt med företegen direkt för höra om lediga tjänster. Ibland kan företagen krävs en utbildning före anställning och då får man bekosta utbildningen själv. Jag bifogar en länk till en väktarskola.
http://www.vaktarskolan.se/?page=3
Hälsningar Chris.www.syoguiden.com
Kimberly 2008-03-05
Hej Karl, jag har jobbat som väktare i tre år och så har även min sambo. De allra flesta företag betalar utbildningen. Väktarbranschen suger efter arbetstagare så det är bara att ringa runt, oftast annonseras tjänsterna inte ut. Du behöver knappast vara bodybilder, men arbetet kan i vissa fall vara tungt och du går ofta väldigt mycket ifall du ronderar så man kan väl säga att grundkondition är vad som behövs.

Lycka till!
Robert 2008-03-14
Hej!
Själv är jag intresserad av att bli hundförare, men man måste ha arbetat som väktare i några år innan man blir det?

Skriv kommentar: