Vet inte vad jag ska göra?

Hej jag är en tjej på 18 år och tar studenten om ca 7 månader och vet inte vad jag vill göra. Min far tjatar om det konstant om att ja ska läsa vidare, men vet ju inte ens vad jag vill jobba med?! Jag går just nu media & kommunikation och gillar att fota men ja älskar även barn och vet inte vad jag vill jobba med av det. Tänkte att au pair kunde vara ett bra alternativ men de verkar svårare en ja trodde att bli det, jag vill ut och resa och inte sitta vid skolbänken men tydligen måste ju studera språk eller något sånt? Det vill jag inte, vill ut i världen bara och tycker au pair verkar intressant, men ja vet inte vad ja ska göra?! Tänkte se om du hade något råd? ..

mvh Martina
Martina 2008-11-03 01:49

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2008-11-04
Hej
Det är inte lätt att veta vilken utbildning man ska satsa på när man är 18 år. Det är bättre att du försöker komma på vad du vill göra när du tar studenten och planera inför nästa höst. Om du är intresserad av arbeta med barn så låter det som en alldeles utmärkt idé att åka iväg som au-pair. Dels kan du pröva på om du vill satsa på en utbildning som leder till arbete med barn och dels kommer du ut i världen.
Jag bifogar en länk med information om au-pair och lediga platser.
http://www.arbetsformedlingen.se/GO.ASPX?AP=78515&A=78515
Hälsningar Chris, www.syoguiden.dom

Skriv kommentar: