Hur mkt bryr sig framtida arbetsgivare om hur lång tid du spenderar på ett jobb?

Hej!

Jag är en tjej som precis fyllt 20, och tog studenten för 1,5 år sedan nu. Har gjort allt möjligt sedan, och har haft superkul! Nu har jag börjat fundera om dte inte känns som det är läge för mej att plugga till hösten, jag tror att jag skulle gilla plugglivet och vill plugga! Däremot så vill jag såklart också hinna med att resa lite i vår innan jag pluggar ,) Det är ju otroligt roligt!

Min fråga handlar egentligen om hur det jag gör nu påverkar min jobbframtid. För tillfället jobbar jag på ett café i sthlm där jag trivs bra, är inne på 3e månaden så det är fortfarande rätt nytt. Har en praktiskt mamma + omgivning som försöker övertala mej att ha en fast anställning är grymt att ha på cv:t till nästa jobb, annars blir jag bortvald. Jag har såklart inte tänkt att banga mitt jobb nu, men mer än 6 månader känns länge när jag har någonting jag vill göra! Då hamnar vi i slutet mars...

Så, tror du att det spelar någon roll/hur stor roll spelar det om det står anställd på 5 mån eller 7 mån på cvt för framtiden? Förstår argumenten att då syns det att de valt att anställa mej, men resa kan kanske också bidra med något?

Tidigare har jag varit lärarvkarie (heltid och extra, men en behovsanstälning), pluggat spanska i spanien 3 mån, jobbat extra på kontor och flera sommarjobb typ lager - men inget fast.

Så vad sägs? Tacksam för svar!
Maria 2008-11-22 01:51

Kommentarer:

Men hallå 2008-11-23
De jobb du pratar om är s.k. ""genomgångsjobb"" som ingen vettig människa stannar på några längre perioder, så vem bryr sig? Jag skujlle själv bli skeptiskt till någon som exempelvis jobbat i 5 år på Mc Donalds - inga ambitioner där inte! Nej, kört hårt, ha kul, skaffa mycket olika erfarenheter. När du väl skaffar dig pojkvän, barn, hund och villa så blir du ändå en respektabla medelsvensson - sånt händer de flesta äventyrare utom några enstaka dårar av typen Skinnarmo.
Sss 2008-11-23