Jag vet.. inget

24 feb 2007
Fråga:
Hej! ""Jag läser spanska 21-40 p (fristående)  just nu och är väl ganska språkintresserad överlag och intresserad av spanska också. Nu har jag börjat fundera på vad jag ska """"bli"""", har gjort det ett bra tag men inte kommit fram till något vettigt. Finns så mycket intressant. Jag har strukit översättare från min lista och lärare vet jag inte, jag vill inte läsa språkkurser i 3 år och sedan börja läsa ett lärarprogram i 1,5 år för att sedan inse att jag inte vill bli lärare. Jag hittade även några andra intressanta program som """"Internationella samhällsstudier"""" eller """"Medie och kommunikationsvetenskap med internationell inriktning"""" där jag kan räkna in mina poäng men grejen är den att jag gärna vill ha jobb när jag tagit examen."" Jag gillar språk, att resa, historia och att skriva etc. så valet är väl inte det lättaste. Kan man hoppa på ett lärarprogram fast man redan har läst 40 p i ett av ämnena eller hur fungerar det? Fast om man då kommer till insikt om att det var fel så har man senarelagt en termin där också och måste gå hemma på bidrag, för att få jobb i Sverige är det inte att tala om. De sökte efter en diskare men man skulle ha minst 3 års erfarenhet.. (seriöst).

Svar: