Studievägledare online?

Hej,

Jag arbetar för tillfället som reseledare i Dubai. Jag har funderingar på att börja studera, men känner mig väldigt osäker. Finns det möjlighet att komma i kontakt med en studievägledare trots att jag inte befinner mig i Sverige?

tack för svar!

/Elisabeth
Elisabeth 2009-01-12 01:58

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-01-12
Hej
Studievägledare finns på många ställen, komvux, arbetsförmedlingen, vägledningscentrum och högskolor. På hemsidor kan du alltid nå dem via mail eller telefon för stt ställa dina frågor. Vissa högskolor erbjuder även samtal via webbkamera t ex Lunds universitet
http://www.lu.se/utbildning/centrala-studievaegledningen/vaegledning-paa-webben
Hälsningar Chris, www.syoguiden.com
Ingmar 2009-01-12
Denna tjänst öppnar inom kort
http://www.vagledningsinfo.se/
Helena Holmström 2011-08-01

Hej!

Jag har lite funderingar kring högskolan Dalarnas samhällsvetarprogram

Vad är skillnaden mellan denna utbildning, beteendevetar utbildningen och socialarbetar programmet om man väljer inriktningen sociologi och läser psykologi på de valbara kurserna?

Om man väljer denna inriktning vilka yrken kan då vara relevanta? kan man tex söka arbeten som familjerådgivare eller liknande? eller är ett av de andra utbildningsalternativen en bättre väg att välja? Har sedan tidigare studerat socialt arbete 30 hp samt konflikthantering 7,5 hp

Är mycket tacksam för råd vad gäller detta. Kommer tyvärr ej i kontakt med en studievägledare via telefon

Mvh. Helena

h.holmstrom@glocalnet.net

Marilyn 2012-11-19

Hej om jag vill komma in till socionomprogramet vilka är behörighetens kraven som jag behöver ha för att komma in?.

Vaad menas med områdesbehörighet 5?. Eller räcker det med att jag har de grundlägande behörigheten, matematik B och samhälskunskap A?

Helena 2013-03-03

behöver hjälp att hitta en utbilding likande,

Konstskolans heltidsutbildning i stockholm. behöver fler alternativ ,då jag behöver student boende på orten el hälst på skolan

Skriv kommentar: