Hitta och utveckla nya resmål

Hej

Jag har länge sökt efter passande arbete efter min examen inom turismvetenskapligt program samt praktiska erfarenheter från en KY-utbildning inom turism.

Jag är inte intresserad av traditionell handläggning och administration och ej heller av service, exempelvis turistbyrå eller guidning.

Jag vill ha en väsentlig del fältarbete i mitt arbete som innebär att hitta och utveckla resmål i Sverige. Det kan även handla om att utveckla resmål som redan är befintliga.

Det jag inte vill är att sitta med beslut och handläggning utan vill istället jobba med ren utveckling där nya resmål kan presenteras och utvecklas.

Finns det överhuvudtaget sådana jobb?

Myndigheter, kommun etc innebär för mycket skrivbordsarbete och resebyrå, hotell, etc innebär service och direkt kundkontakt vilket jag inte är intresserad av. Jag vill heller inte starta eget.

Finns någon möjlighet alls att få syssla med det jag beskriver?

Hoppas på tips!
Sara 2009-01-27 02:02

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-01-28
Hej
Det finns en ky-utbildning som stämmer ganska väl med dina önskemål på arbetsuppgifter. Jag tror det kan vara svårt att hitta tjänster som går ut på att enbart hita på nya resmål och idéer utan at ha ett eget företag. Ska man vara anställd så får man nog räkna med att även ha andra arbetsuppgifter.
http://www.skyframtidsutbildning.com/utbildningar/prof_upplevelsearr.html
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com
Maria Lindqvist 2011-05-31

Hej Sara,

Jag har också planer på att starta eget inom turismutveckling.

Hör av dig om du vill ha någon att arbeta med!

Hälsningar

Maria LIndqvist

Skriv kommentar: