Jag vill ha referenser

Jag har inga referenser och är snart 28 år. Mina studier ger inget jobb. Jag skulle vilja få referenser för att kunna söka till polishögskolan. Hur ska jag göra?

Ska jag börja plugga på socionomprogrammet istället och hänvisa till min praktik som socionom som merit annars? För jag får aldrig något jobb, har ringt, gått till butiker o frågat, skickat in vanliga svar osv men det blir aldrig ett ledigt jobb för mig.

Tommy 2009-01-28 02:02

Kommentarer:

Elin 2009-01-28
Det kanske är en idea att söka obetalda ""praktik"" hos någon som skulle vara en bra referens.  Även vid två veckors praktik kan man få en refererens.  Det är inte många som tackar nej till en som vill arbetar gratis...   Och det visar att du är både driven och intresserad!

Lycka till  :)
Tommy 2009-01-29
men vad ska jag leva på då? Samla tomburkar , sälja situation sthlm? Jag vill inte bo på gatan. Det är tråkigt när arbetsgivarna utnyttjar en, det har de alltid gjort mot mig men inga referenser har jag ändå.

Ska jag alltid vara fattig?

När ska vi fattiga få en chans?
Sussi 2009-01-29
Har du testat med bemanningsföretagen? En del ger möjligheter för de utan specifika erfarenheter, bara man är intresserad och referens på köpet. Kanske lönt att testa om de har nått att erbjuda?

Och vad är det för utbildning du har som inte ger något jobb?
Syo 2009-01-29
Vem har sagt att du behöver referenser från en arbetsgivare för att söka till polishögskolan?
Tommy 2009-01-29
Sussi: Vad menar du? Det är svårt att få jobb om man inte tidigare har haft just det ett jobb.

Jag läser teologi, funderar på att bli präst men tvivlar på att jag skulle trivas i en sådan inskränkt organisation, plus så verkar inte biskopen tycka att jag passar som präst.

Syo: Läs på polisens hemsida. Det är extremt svårt att komma in på phs, högskolepoäng samt tidigare arbeten är meriterande för att kunna komma in. Har man inga referenser från arbeten så har man ingen chans och absolut inte som 28 åring.

Skriv kommentar: