Helt lost. vill ha ett kul o omväxlande jobb

Har gått ut naturvetenskapsprogrammet med rätt så bra betyg, o sen jobbat i några år, men är trött på jobbet och vet inte vad jag vill vidareutbilda mig till. Har många intressen men inget som jag både brinner för eller är särskilt bra på. Har ju fått fundera i ett par år men kommit fram till fler saker jag INTE vill bli. funderade t.ex. ett tag på att utbilda mig till tandtekniker men insåg sedan att de ofta jobbar i bullriga miljöer med kemikalier, vilket är ett problem eftersom jag har problem med allergier. Var också rätt så inne på att läsa till dataingenjör men är väldigt trött på datorer efter att ha jobbat så mkt med dem. Har kommit fram till att jag inte heller vill bli lärare. Det enda jag haft med mig sedan gymnasiet är psykolog. Är intresserad av psykologi men vet inte om jag skulle vilja jobba som psykolog på en mottagning.
Vill ha ett kul o omväxlande jobb, gärna där man får resa lite, eller åtminstone får mkt fritid så att man kan resa när man är ledig. Vet inte om jag skulle passa som reseledare men finns det andra jobb där man får resa, förutom flygvärdinna?
Anso 2009-02-22 02:06

Kommentarer:

Syo 2009-02-22
Jag tycker du ska bli användbarhetsexpert eller interaktionsdesigner. Bästa utbildningen till det är kognitionsvetenskapligt program.
http://www.arbetsformedlingen.se/Yrken/Utskrift/UtskriftYrkesBeskrivning.aspx?iYrkeId=564
Vet du inte alls vad du vill bli kan du ju alltid bli syo.

Skriv kommentar: