Reseledare

Hej!

Snart är det dags för att börja bestämma sig vad man ska göra efter gymnasietiden är över.

Jag undrar vad man behöver för sorts utbildning för att bli reseledare?

Tacksam för svar!

/Emilia
Emilia 2009-03-13 02:11

Kommentarer:

Sss 2009-03-14
Det kan vara lite olika då det kan finnas lite olika krav hos de olika arrangörerna. Är det reseledare utomlands och/eller i Sverige som du undrar över?  

- Researrangörer har ofta egna utbildningar, men det kan vara så att man inte får nått jobb även om man gått utbildning där. Men det finns i alla fall. Kolla de olika arrangörernas hemsidor efter information om utbildning/kurser som de har.

- Det finns en del ky utbildningar inom turism och där finns någon för reseledare, t ex i Båstad och Uddevalla...
Calle 2009-03-19
Hej! Har sökt runt på ett antal sidor men inte hittat svar på min fråga. Jag undrar vilka ämnen man får välja bort efter gymnasiet, dvs vilka man inte behöver ha med i sitt slutdokument? Jag läser 2900 poäng och man ska ju bara ha 2500. Får jag välja bort vilka jag vill dvs kärnämne,karaktärsämne och individuella val eller finns det restriktioner? Jag kommer tidigast söka in till universitetet/högskolan 2010.
Tack på förhand!

Calle

Skriv kommentar: