3D animering

20 jun 2009
Fråga:
Hej. Jag är lite sugen på att läsa 3D animering och har några frågor. Hur bra behöver man vara på att rita och teckna för att bli duktig på animering? Vad finns det för olika inriktningar inom ämnet? Jag har observerat att det finns linjer för 3D animering både på privatskolor och på universitet, hur skiljer sig dessa utbildningar från varandra? Hur stor skillnad gör det vilken ""status"" skolan har för kvalitén på utbildningen och framtida arbetsförutsättningar? Vet du var jag kan få kontakt med en syokonsulent som kan informera mig om de olika skolorna i Oslo omnejd. HVH Sofie

Svar:

23 jun 2009
Hej På de flesta komvux får man inte lov att läsa upp sina betyg annat än genom prövning vilket innebär att man läser in kursen på egen hand och sedan gör en prövning. Prövningar kan man göra under hela året så det är inte för sent. Du kan höra av dig til hösten för anmälan till prövning. Om du vet att du ska flytta till en annan kommun så får du skriva på ansökan att du ska flytta dit ett visst datum. Men om du ska göra prövningar så kan du ju vänta till du säkert vet vart du ska flytta. Hälsningar Chris,www.syoguiden.com