massage för barn

Hej!

Jag heter Rebecka Barjosef och jag arbetar som fritidspedagog sen 3 år tillbaka. Jag har intresse för massage och har under min tid som fritidspedagog haft massagestunder med barn. Massage, beröring är tyvärr något som barn får för liten dos av. Det märks på deras okoncentration och stress inombords. Jag vill fördjupa mig inom massage och har därför sökt en utbildning som finns i Malmö. Denna utbildning kostar 30 000 kr.

Jag anser att det borde finnas massörer som även masserar barn för barn behöver fysisk beröring oerhört mycket. Jag har den erfarenheten att om en vuxen människa som behärskar massage masserar ett barn som befinner sig i ett okoncentrerat stadie är massage en oerhörd tillgång.

Jag vill söka stipendium för detta. Jag har aldrig gjort detta innan därför vet jag inte hur jag ska gå tillväga.

Mvh Rebecka Barjosef

Rebecka Barjosef 2009-08-03 02:28

Kommentarer:

Chris Wigh Studie & yrkesvägledare 2009-08-03
Hej
Det är svårt att få stipendium kostnader för privata utbildningar. Gå in och kolla på syo-guidens stipendieguide. Där hittar du länkar till söksidor och där kan du väen få tips och råd. Om du hittar något lämpligt att söka så får du koll avad de kräver för dokument och när du ska söka.
Hälsningar Chris,www.syoguiden.com

Skriv kommentar: