Hjälp med yrkesinriktning/utbildningar.

Hej!
Jag har svårt att bestämma/komma på vad jag vill studera inom och behöver tips eller vägledning på vilka yrken som kan passa mig.
Jag vill ha ett kontorsjobb med högre medellön. Mitt mål är att ha möjligheten att avancera till en högre position med tiden. Jag är social och trivs bra i en ledande roll. Jag har testat att läsa teknistbasår med men det var mera matte än vad jag klarade av. Jag är även intresserad utav att hjälpa människor som råkat ut för olyckor eller behöver hjälp på anat sätt. Jag har en skadad fot så yrken som inte har för hög belastning är att föredra. Jag har även en barndomsdröm om att få jobba med flyg men då utbildningen är så dyr i förhållande med hur svår marknaden ser ut så vet jag inte hur jag ska göra med den. Då jag även vill flytta utomlands med tiden så får utbildningen gärna stå sig bra internationellt.
Jag undrar alltså om ni kan hjälpa mig i rätt riktning? Det spelar ingen roll var utbildningen ligger då jag är rätt flexibel och för rätt utbildning kan den även ligga utomlands.

Tack på förhand!
Mattias
Mattias 2009-10-02 02:36

Skriv kommentar: