Spaterapeut

12 okt 2009
Fråga:
Hej! Jag har en fråga. Har kommit på vad det är jag vill syssla med i framtiden men inte hittat den utbildning som passar mig rätt än. Mina funderingar gäller olika typer av utbildning. Det är så att jag vill bli spaterapeut (kan ha lite olika namn av inom olika utbildningssamordnare). Utbildningen finns på i Örebro och Örnsköldsvik på universitetsnivå (2 år) men finns också som ky-utbildning, tex en i Orsa med inriktning mot turism (också 2 år). ""Kan man säga att branschen föredrar den ena utbildningen framför den andra? Ky startas ju bara om behovet finns och är """"specialsydda"""" för dess bransch efterfrågan..""

Svar:

15 okt 2009
Hej Den frågan är svår att svara på. Det beror på den arbetsgivaren som ska anställa dig ifall du inte tänker starta eget som också är ett vanligt alternativ i den här branchen. Titta på vad de olika utbildingarna innehåller och välj efter det. Det är också viktigt att kolla hur mycket anknytning det finns till arbetslivet i form av praktik och dyl. Hälsningar Chris,www,syoguiden.com