Vad ska man gora nar man provat det mesta?

14 okt 2009
Fråga:
Hej Jag gick ut gymnasiet med hoga betyg, gick samhallsvetenskaps programmet. Jag har alltid varit intresserad av samhalle, historia men aven sprak och idrott. Det har aldrig varit nagot jag gillar mer an det andra. Efter gymnasiet provade jag pa olika jobb, men jag hittade inget jag brann for. Jag akte jorden runt ett halvar for att hitta mig sjalv och fa erfarenheter, men kom hem annu mera forrvirrad. Jag vet inte vad jag vill plugga, jag vet bara att jag vill plugga for att fa en sa bra framtid som mojligt. Jag akte till Australien 1 ar for att plugga engelska o HR, for att komma ivag pa nagot iallafall, vilket var det basta aret i mitt liv, men det ar dyrt och pengarna sinar och det ar snart dags att aka hem. Jag vet fortfarande inte vad jag vill, och nu vill jag komma igang riktigt med mina studier. Jag kan tanka mig att bli sjuksyster, likaval som jag kan tanka mig att lasa halsovetenskap, internationalla relationer (gillar, sprak, politik) samtidigt som jag skulle kunna tanka mig plugga beteendevetenskap eller till larare. Hur ska en sadan som jag, gora? Ska man bara hoppa pa en utbildning och hoppas att man blir nojd i slutandan. Eftersom jag inte brinner for nagot riktigt, ska man da valja med huvudet o valja natt halvintressant men som ar ett framtidsyke med goda utsiker. Jag vet varken ut eller in. tack// Elin

Svar:

15 okt 2009
Hej Det du behöver är att boka ett vägledningssamtal med vägledare från vuxenutbildningen eller med den allmänna vägledningen på högskolan. Hälsningar Chris,www,syoguiden.com